Már kátyúkárokra is van megoldás kötelező biztosítással
Az autó nagyon sok háztartásban a megélhetés egyik kulcsát és forrását jelenti, hiszen ezzel járunk munkába, visszük a gyereket iskolába, délutáni elfoglaltságokra, egyszóval amennyiben elromlik, esetleg megsérül, akkor akár napokra is nagyon súlyos problémákat és kieséseket tud okozni.
Mivel a legtöbb magyar család nem rendelkezik tartalékkal, ezért a kisebb sérüléseket és horpadásokat gyakran hónapokig is halogatnak a javításig, azonban amennyiben súlyosabb eset történik, például csúnyán összetörik az autó karosszériáját, esetleg egy kátyú okoz nagy sérülést, akkor haladéktalanul javíttatni kell.
Egészítsd ki kötelező biztosításodat
Mivel sokaknak fontos a kárrendezés mellett az is, hogy biztosítása lényegében minden problémára fedezetet nyújtson, ebből kifolyólag érdemes elgondolkozni a már nem csak casco, hanem kötelező biztosítás mellé köthető kiegészítőkre, amelyek a kátyúkár esetén is térítik teljes költségeinket. A télies időjárás, a sok eső és az ingadozó hőmérséklet ugyanis azt eredményezi, hogy az aszfalt bizonyos helyen és mértékben megnyílik, lyukak keletkeznek rajta, amelyek a törmelékfelverődés miatt is problémát okoznak – megkarcolhatják vagy csúnyán be is horpaszthatják gépjárművünk karosszériáját –, de ha ezekbe a kátyúkba nagy sebességgel belehajtunk, futóművünk is rendkívül nagymértékben sérülhet.
Lehetséges károk
Hogy milyen kátyúkárok keletkezhetnek a gyakorlatban? A legújabb autók esetében, amelyek rendelkeznek üzemanyag-ellátást megszakító rendszerrel – arra szolgál, hogy a gépjármű baleset esetén ne gyulladhasson ki –, egy nagyobb kátyú akkorát üthet a felfüggesztésen és magán a gépkocsin is, hogy az elektronika aktiválja ezt a szisztémát, egyszóval a motort egészen addig nem tudjuk beindítani, amíg azt szerelő nem látta. Ehhez vontatót kell fogadnunk és a szakszervizt is ki kell fizetnünk, egyszóval tehát akár 100-150 ezer forintot is költhetünk a probléma elhárítására, amit nagyon jó lesz áthárítani a biztosítóra.
A kátyú ezen felül képes akár jelentős mértékben károsítani az autó karosszériáját is. Ha nagyobb lyukakról van szó, akkor azok még a normál felfüggesztésű gépjárművek küszöbét is annyira megüthetik, hogy azok csúnyán eldeformálódnak, és horpaszthatják az ajtókat vagy a sárvédőket, miközben még a festés és a fényezés is lepattog róluk. Egy ilyen kár több elem esetében szintén százezres nagyságrendű is lehet.
Ez azonban még mindig nem minden! A kátyú ugyanis olyan éles köveket és aszfaltdarabokat is tartalmazhat, amelyek egyszerűen kiszakítják gumiabroncsainkat. Noha ez önmagában még nem tűnik túl nagy költségnek, de ha hozzávesszük, hogy abroncsokat általában csak párban szabad cserélni, ezen felül pedig eltörik vagy megsérül a felnink is, már rögtön ezzel a problémával is megközelítettük a 100 ezres értékhatárt.
A kátyúk ezen felül képesek extrém sérüléseket is okozni, amikor már nem csak a kasztni és a kerék, hanem a teljes futómű sérül, esetleg kitörik az autó kereke. Ilyen esetekbe a kár akár félmillió forint fölé is kúszhat, amit már bizonyára mindenki szívesen terhelne biztosítójára, ezért érdemes erre külön kiegészítő garanciát kötni.