Mérgező hétköznapjaink

2014. december 17. 16:43.
Mérgező hétköznapjaink

A nassolás művészi szintre fejlődött a mozi arénák bársonyszékein töltött kétórás szórakoztatásunk járulékos élvezeti cikkeként, vagy a munkakörünkhöz tartozó rutinfeladatok által keletkező feszültség levezetéseként, vagy az otthonból kiveszett melegség, meghitt kapcsolatok hiányának pótlásaként. Mit tehetünk ellene vagy helyette?

Nem lehet elég korán abbahagyni

A szülői gondoskodás legegyszerűbb módja sok esetben az édesség adása. Az indok bármi lehet, csak a fantáziánk szab határt: jutalom a jó jegyért, a szép bizonyítványért, egy rendkívüli iskolai teljesítmény elismeréseként, de olykor épp a gyerekek nyomásának állunk kötélnek a szupermarket szemet kápráztató választéka előtt hisztiző követeléseik elnémításaként. A tudatosság gyakorlása az élet sokféle területén pozitív változásokat eredményez; ez hatványozottan igaz a táplálkozás esetében, ha tartjuk magunkat a mértékletesség elvéhez.

Nem lehet elég hamar elsajátítani a régóta ismert jelmondatot: az vagy, amit megeszel. Akkor a legkönnyebb az elejét venni, ha már kisgyermek kortól kezdve odafigyelünk arra, mit adunk a nassolásra éhes csillogó szemekkel vesztegető édes kis rosszcsontunknak. Talán ezzel könnyebben szoktatjuk rá magunkat is, hogy a boldogságpótló cukortemetők helyett a natúr olajos magvakat, cukrozatlan aszalt gyümölcsöket, zöldségeket vagy maximum a magas kakaótartalmú keserűcsokoládét részesítsük előnyben.

A mértéktelen édességfogyasztás már kiskorban is a szervezet egyensúlyának felborulásához vezethet.

A mértéktelen édességfogyasztás már kiskorban is a szervezet egyensúlyának felborulásához vezethet.

Az akarat ereje

Az agy bámulatos szervünk, hiszen mindent azon keresztül irányítunk, és meg van az a különleges tulajdonsága, hogy bármilyen korban aktivizálhatjuk, átalakíthatjuk az agysejtek közötti kapcsolódásokat, sőt meg is újíthatjuk azokat újféle élményekkel, ízekkel, feladatokkal. Ez azt jelenti, hogy egész életünkben képesek vagyunk változásokat indukálni a régiek helyébe lépő szokások gyakorlásával.

Az egészséges életforma kialakításának fontos része a táplálkozás mellett a rendszeres testmozgás is, melynek hatékonyságát erősíthetjük a vizualizáció erejével. Sportpszichológusok is alkalmazzák ezt a technikát a versenysportolók teljesítményének javítására. Hatásosságát a tudományos eredmények is alátámasztják. Így ha elégedetlenek lennénk az alakunkkal, a fogyást segítő méregtelenítést és aktív sportolást kiegészítve, használjuk agyunk rejtett képességeit is a kívánt hatás elérése érdekében!

Test és lélek összhangja

A méregtelenítés időszakában a mentális felkészülés is nagyon fontos, hogy a kitűzött időszak alatt szilárdan megőrizzük hitünket és kitartsunk a vágyott célunk beteljesítéséig. Ha van rá lehetőségünk, adjunk magunknak elegendő időt a felkészüléshez, és menjük pár nap szabadságra azért, hogy a függőben lévő feladatok, kötelezettségek és határidőkre fordított figyelmünk helyett önmagunkra helyezhessük a fókuszt. Emellett pedig nem lehet eléggé hangsúlyozni a folyadékbevitel fontosságát, hiszen testünk legnagyobb százalékban vízből épül fel, így segíthetjük a szervezetünk tehermentesítését.

Mérgező hétköznapjaink - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: