Életmódváltás kezdőknek

2018. július 16. 12:00.
Életmódváltás kezdőknek

Itt az igazi bikini szezon és idén is sokan bujkálnak otthon és kerülik a strandot, azért mert szégyellik a kinézetüket és alakjukat. Az év elején rengetegen fognak bele mindenféle divatos diétába, annak érdekébe, hogy idén végre leadják azt a felesleget, melyektől évek óta szenvednek. Az azonban nagyon ritka, hogy valaki év elején elhatározza magát és végig csinálja az egész diétát, majd a fogyókúra végén sem hízza vissza a leadott kilókat.

A fogyókúra kifejezés már eleve bántja az ember fülét hiszen, a nevében is benne van, hogy valamilyen „kúráról” van szó. A kúrának pedig előbb vagy utóbb vége szakad és olyankor mi történik? Ha sikerült is az önsanyargató, koplaló fogyókúrák által leadni néhány kilogrammot, akkor a fogyókúra befejezésével ugyanúgy vissza fogjuk szedni a leadott kilókat, vagy még többet. Az, hogy ez ne következzen be, nem fogyókúrába kell kezdeni, hanem egy életmódváltásban, melynek igaz, hogy sose lesz vége, mégis egészségesebben és biztosabban tudunk lefogyni.

Soha ne hagyjuk ki a reggelit

Mivel minden ember más, mindenkinek mások az étkezési szokásaik és a napi ritmusa, nehéz megmondani mi az, ami biztosan segíteni fog minden egyes ember számára. Ezért jó lehet szépen fokozatosan bevezetni az ételeink közé az egészséges táplálékokat, hiszen akkor nem érezzük azt, hogy egy étel se ízlik, ami az új étrendbe beletartozik. Apró lépésnek tűnik, mégis ezt az apró lépést könnyebb betartani és sok apró lépésből végül azt vesszük észre, hogy már csak egészséges ételeket szeretnénk enni.

Talán a legjobb napszak arra, hogy belekezdjünk az egészséges életmódba a reggel, hiszen minden egyes reggel egy új nap kezdődik, tele új lehetőségekkel és ha úgy akarjuk, új sikerélményekkel is. Sokan sajnos egyáltalán nem esznek ébredés után és étkezésükből teljesen kimarad a reggeli. Pedig szakértők szerint a reggeli kihagyása nagyon rányomja a bélyegét az egész napunkra és több egészségügyi kockázatokkal is járhat. Ha kihagyjuk a reggelit, sokszor délután törnek rá az emberrel kívánós, éhségrohamok, melyek ellen csak enni lehet.

Ne fogyasszunk káros ételeket

A helytelen ételek hirtelen emelik meg a vércukorszintet, mely ezután rövid időn belül egyből visszazuhan és mi újra nagyon éhesek leszünk. Nem szabad akkor se lemondani a reggeliről, ha éppen nincs időnk otthon, nyugodtan megreggelizni. Ilyenkor gondolkozzunk előre és készítsünk valami finom reggelit már előző este, melyért csak a hűtőbe kell benyúlni reggel. Jó lehet reggelinek egy egyszerű turmix, melyet munkába menet is könnyedén eltudunk fogyasztani, vagy előre elkészített zabkása, mely dobozban várja azt, hogy reggel kinyissuk. Ha reggelivel indítjuk a napunkat, garantáltan több energiánk lesz egész nap és a lendület a nap folyamán se fog alábbhagyni.

Életmódváltás kezdőknek - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: