Mit tehetünk az egészséges, pihentető alvás érdekében?

2017. május 1. 09:13.
Mit tehetünk az egészséges, pihentető alvás érdekében?

Életünk durván harmadát átalusszuk. Az ágyban töltendő időről megoszlanak a vélemények, sok ember szerint a nyolc óra túlzás, bőven elég lehet egy egészséges, felnőtt embernek napi 7-7,5 órányi pihenés is. Mit tehetünk, hogy testünk és lelkünk valóban ki tudja pihenni a mindennapok fáradalmait?

Ha valami nincsen rendben az életünkben, akkor az gyakran van kihatással az alvásunkra, és fordítva, ha nem pihentető az alvás, akkor az tönkre teheti akár az egész napunkat. Nagyon nehéz a napi terhekről megfeledkeznünk, főleg, hogy a legtöbb embernek lefekvés előtt, a csendben kavarognak csak igazán a gondolatai. Próbáljunk meg nem a problémákra összpontosítani lefekvés környékén, ha szükséges, alkalmazzunk különféle relaxációs technikákat, agykontrollt, autogén tréninget.

Kialakíthatunk rituálékat is, például nézhetünk tévét rövidebb ideig, vagy olvashatunk is. Legyünk azért óvatosak, ne rémisztő filmeket válasszunk lefekvés előtt, és kerüljük a nagyon izgalmas, letehetetlen könyveket, különben éjjelig nem fogunk nyugovóra térni.

Lefekvéshez közeledve kerüljük az étkezést, a nasik fogyasztását. Ugyanígy az alkohol, a koffein tartalmú italok se legyenek lehetőleg az éjszakai menü részei.

A hálószoba legyen csendes, sötét, az ablakokat legalább néhány perc erejéig érdemes kinyitni lefekvés előtt, hogy friss levegő jöhessen be. Az ideális hőmérséklet 9-20 fok körül van, ettől eltérő igényünk persze lehet.

A pihentető alváshoz elengedhetetlen a jó matrac és ágynemű

A pihentető alváshoz elengedhetetlen a jó matrac és ágynemű

A fekhelyünk is nagyon fontos eleme a jó alvásnak. A matracnak kulcsfontosságú szerepe van. Egy rosszul megválasztott matrac alvászavarokat, hosszabb távon pedig akár gerinc- vagy ízületi problémákat is okozhat. Matracot választani nem egyszerű, egy pár perces bolti tesztet nem lehet összehasonlítani egy napi szintű használattal. Ha úgy érezzük, hogy a választott matrac nem nekünk való, vegyük fel a kapcsolatot a bolttal, ahol vásároltuk. Természetesen kell, hogy adjunk egy rövid tesztidőszakot a matracnak, még mielőtt visszavisszük – ne aggódjunk, ha egy rövid ideig még nem az igazi az ágybetét. Viszont ha több hét után is kényelmetlennek érezzük, vagy merevnek érezzük az izmainkat, érdemes lehet elgondolkodni egy cserén.

A matracon túl fontos az ágynemű minősége is, lehetőleg természetes anyagokból álló termékeket válasszunk. A párnának megfelelő támasztást kell biztosítania, ezen semmiképpen ne spóroljunk, ahogy a jó minőségű ágybetéten sem érdemes.

Forrás: Matracman.hu – A legjobb alvás szakértője, matrac vásárlási tippek

Mit tehetünk az egészséges, pihentető alvás érdekében? - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: