Hasznos tippek, hogy egészségesebb legyen az irodai munka

2016. február 7. 12:36.
Hasznos tippek, hogy egészségesebb legyen az irodai munka

Az irodai munkáról nagyon sokan azt gondolják, hogy teljesen veszélytelen, hogy csak előnyei vannak, azonban akik irodában dolgoznak nap, mint nap, ők tudják a leginkább, hogy ez nem igaz. Az irodai munka ugyanis lehet áldás, de lehet átok is, így csak rajtunk múlik, hogy mennyire tudjuk egészségesebbé és elviselhetőbbé tenni azt. Ehhez adnánk most hasznos tanácsokat!

1. Egy iroda kapcsán a legfőbb dolog, hogy a dolgozó jól érezze magát, kényelmesen tudjon dolgozni. Ehhez elengedhetetlen, hogy megfelelő felszereléssel rendelkezzen, vagyis kényelmes széke, jó íróasztala, és mindene meglegyen, így kevesebb stresszt és végső soron hátfájdalmat kell elviselnie ehhez. Ha ezek a szempontok nem állnak a rendelkezésünkre, legyünk leleményesek, szerezzük be mi magunk a szükséges kiegészítőket, vagy esetleg kérjük főnökünk segítségét új bútorok beszerzésében. Ez a legfontosabb!

2. Ma már a vállalatok nagyon gyakran csak bérlik irodáikat, ami egyet jelent azzal, hogy külső takarítók intézik a takarítási munkákat. Ragaszkodjunk ahhoz, és ezt beszéljük meg a vezetőséggel is, hogy saját egészségünk érdekében ne havonta vagy kéthetente, hanem legalább hetente egyszer történjen egy nagytakarítás az irodában, ami bérelt iroda esetében is kérvényezhető.

3. Mivel az irodai munka során a 8 órás munkaidőből legalább 6-7-et ülve töltünk, nagyon fontos, hogy megfelelő székünk legyen. Egy szék akkor megfelelő, ha kíméli a gerincet, ha törzsünket egyenesen tudjuk tartani vele ülés közben, combunk és lábszárunk pedig 90 fokos szöget zárnak be egymással. Ma már kapható direkt ülőmunkára specializált székek – például térdeplőszékek –, amelyek segítenek a helyes testtartásban.

Hasznos tippek, hogy egészségesebb legyen az irodai munka

Hasznos tippek, hogy egészségesebb legyen az irodai munka

4. Egy irodát saját egészségünk érdekében mindig úgy kell berendezni, hogy a monitor az ablakra merőleges legyen, és a beeső fény így ne világítson a szemünkbe. Ha ez a jelenlegi bútorokkal nem megvalósítható, kérjünk újakat, ha pedig megvalósítható lenne, de nem jó helyen állnak, rendezzük át nyugodtan az irodánkat, hiszen nyakunk és szemünk egészsége mindennél fontosabb. Egy számítógép képernyője akkor van megfelelően, ha a szemünktől 60-70 centire helyezkedik el, és enyhén lefelé kell néznünk hozzá. A 8 órás ülőmunkához ezt minden esetben biztosítania kell az iroda-felszereléseknek.

5. Az irodai munka a stressz egyik melegágya! Ha el akarjuk kerülni, az irodában helyezzünk el stresszt csökkentő játékokat és eszközöket, vagy beszéljünk a főnökséggel az efféle hatások minimalizálódásáról. A stressz szintjének csökkentése ugyanis közös érdek, hiszen a kiegyensúlyozottabb dolgozók mindig többet és jobban is tudnak teljesíteni, mint mások.

6. Nagyon fontos az irodákat úgy kialakítani, hogy minden irodahelyiségben külön szabályozható legyen a légkondicionáló. Ez nem csak nyáron fontos, amikor sokan nem kedvelik az extrém hideget, hanem télen is, amikor ezek a berendezések gondoskodnak a melegről. A légkondicionálótól rengeteg betegséget el lehet kapni, és sokan nem is bírják, éppen ezért az egészséges irodai munkához nagyon fontos ezeknek a berendezéseknek a szabályozhatósága.

Hasznos tippek, hogy egészségesebb legyen az irodai munka - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: