Hasznos tanácsok kezdő sportolók számára

2015. július 6. 10:39.
Hasznos tanácsok kezdő sportolók számára

Amennyiben most kezdtünk neki a sportolók kemény, ám kellő kitartással eredményes útjának, akkor talán nekünk is elkél néhány olyan hasznos tanács, amelyek segítségével kezdő sportolóként könnyebben leküzdhetjük a kellemetlenségeket, miközben megmarad a motivációnk és a lelkesedésünk is. Az alábbiakban ehhez kapcsolódó hasznos tanácsokkal szolgálunk:

1. A legfontosabb, hogy amennyiben komolyan gondoljuk a sportolást, sportorvos nélkül soha ne kezdjünk bele az edzésekbe. Az átfogó vizsgálat során ugyanis olyan dolgok is kiderülhetnek, amelyek alapvetően befolyásolhatják azt is, hogy egyáltalán milyen sport illik hozzánk.

2. Soha nem szabad túlhajszolni magunkat azért, hogy jobbak vagy nagyobbak legyünk. Ha valaki egyik napról a másikra irtózatos tempóra kapcsol, az szervezete számára rendkívül megerőltető lesz, és nem csak a sérülések lehetősége lesz valószínűbb, hanem ezen felül olyan betegségek is kialakulhatnak – aranyér, ízületi gondok –, amelyeket megelőzhettünk volna, de így nem kizárt, hogy életünk végéig ellehetetlenítik számunkra a sportot.

3. Mindig legyünk tisztában saját képességeinkkel, és soha ne tűzzünk ki magunk elé irreális célokat. Amennyiben túl magasra tesszük azt a bizonyos lécet, elmehet a kedvünk a sporttól, mert egyszerűen megfosztjuk magunkat a sikerélménytől.

4. Ha kezdők vagyunk, érdemes egy partnerrel, vagy egy csapattal belevetni magunkat a sportba, hiszen így örömtelibb a mozgás, ezen felül pedig, ha néha meg is ingunk, lesznek akik visszarántanak.

5. Kezdésként gondoskodjunk arról, hogy megfelelő erőnléttel kezdjünk hozzá az edzésekhez, így heti két-három alkalommal 30-60 perccel indítsunk, kezdjünk mindig laza tempóval, és fokozatosan emeljük a szintet.

6. Soha ne álljunk neki sportolni megfelelő ruházat nélkül. Nem csak télen, hanem nyáron is nagyon fontos, hogy megfelelően legyünk felöltözve, hiszen biztosan mi sem akarunk verejtékben ázva végigkocogni kilométereket, vagy megfagyni a téli hidegben. Ne feledjük: minél természetesebb anyagú öltözet van rajtunk, annál jobb lesz a sport közbeni komfortérzetünk a jobb légáteresztés miatt.

Hasznos tanácsok kezdő sportolók számára

Hasznos tanácsok kezdő sportolók számára

7. Csak és kizárólag olyan sportágat válasszunk kezdőként, amiben igazán nagy örömet lelünk. Ha kollégánk vagy barátunk űz valamit, az még nem biztos, hogy számunkra is megfelelő lehet. Ha nehezen viseljük az ütéseket, ne menjünk boksz edzésre, ha pedig gyakran fáj a lábunk, felejtsük el a tartós futást is.

8. A kezdők legnagyobb hibája, hogy idejekorán feladják, és néhány hét, legfeljebb hónap után sikerélmény nélkül feladják. Ha így érezzük, váltsunk sportágat, keressünk másik edzőt, vagy csak egyszerűen változtassunk – pláne ha tetszik az adott sport, és szeretnénk is csinálni.

9. Később is fontos lesz, de kezdőként még fontosabb, hogy mindig előre megtervezzük: a hét melyik napján mozgunk majd. A mozgást tegyük életünk részévé, tekintsünk rá úgy, mint az étkezésre, hiszen nélküle nem maradhatunk egészségesebb.

Hasznos tanácsok kezdő sportolók számára - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: