Fagyiból is létezik egészséges!

2014. május 20. 15:03.
Fagyiból is létezik egészséges!

Közeleg a forró kánikula, és szigorú diétánk azt mondja gyermekkorunk legkedvesebb nyári hűsítő édességére, hogy: TILOS! A hőség közeledtével egyre több olyan finom receptet, javaslatot találunk, amely fogyókúránknak igencsak keresztbe tenne, és édes kísértése nem hagy minket nyugodni. No de nem kell mindennek ellenállnunk, az ellenállhatatlan fagylaltból is készíthetünk olyat, ami egészséges étrendünkbe belefér, így a nyalánkságról egyáltalán nem kell lemondanunk!

A csábítás

Nyáron, amikor gondtalanul, fürdőruhában sétálgatunk a strandon és meglátjuk a fagylaltos bódét, vagy kitikkadva betérünk egy kisboltba egy édes jégkrémért, talán diétánk jut eszünkbe legutoljára. Ez természetes is, hiszen testünk és lelkünk megkívánja a magáét. Ma már megszámlálhatatlan fajtája létezik ennek a mennyei finomságnak, és jellemzően azokat kívánjuk meg leghamarabb, amik vastag csokoládéval borítottak, lépten-nyomon kekszdarabkákba botlik a nyelvünk, vagy cukordarabkákkal randevúzhatunk bennük.

Ezek a fagyik azonban legtöbbször zsíros tejből, tejszínből, és rengeteg cukorból vannak elkészítve, így ez bizony olyan, mintha megettünk volna egy jó nagy süteményt. Édes játéka bizony ez az ördögnek, de ne keseregjünk, könnyedén készítetünk egészségesebbet is, a bennünk élő angyal, mint a lelkiismeretünk és testünk legnagyobb örömére. A csábításról pedig természetesen ilyenformán már nem le sem kell mondanunk!

Ellenállhatatlan fagyikínálat – kedvenc nyári nyalánkságunkból ma már egészséges is létezik

Ellenállhatatlan fagyikínálat – kedvenc nyári nyalánkságunkból ma már egészséges is létezik

Házi készítésű fagyi

A fagylaltok gyártói, készítői is gondolnak már ránk, és találunk természetesen zsírszegény, laktózmentes tejből, cukor hozzáadása nélkül is ebből a jeges, nyári édességből, jellemzően a főzött fagylaltozók tájékán. A legbiztosabb azonban az, ha mi magunk esünk neki az egyébként végtelenül egyszerű recepteknek, és házilag készítjük el saját ízlésünkre, és akár egyedi étrendünkre szabva a fagyinkat vagy jégkrémünket.

A legegyszerűbb módja ennek az, ha a legközelebbi piacon vásárolunk édes, friss gyümölcsöket, és némi gyümölcslét. Ebből kiváló jeges ínyencségeket készíthetünk, formáinak pedig csak fantáziánk szabhat határt. Ha ennél krémesebbre vágyunk, akkor spékeljük meg egy kis natúr- vagy gyümölcsjoghurttal, amely étrendünknek megfelelően lehet laktózmentes is, és máris sokkal lágyabb a fagyink. Az édesítéshez pedig kiválóak a barnacukrok, de természetesen a klasszikus mézet semmi nem múlhatja felül. Tehetünk bele egész gyümölcsöket is, feldarabolhatjuk, vagy összeturmixolhatjuk, ki hogy szereti.

Egy recept tejallergiásoknak

Bevásároljuk a kedvenc gyümölcseinket, amiket egy éjszakára lefagyasztunk. Másnap a fagyott gyümölcsöket turmixgépbe tesszük, és 10 percet állni hagyjuk, hogy turmixolható állagúra olvadjon. Erre csurgatunk egy kis mézet ízlés szerint (a stivia is kiváló), majd szójatejszínt vagy zabtejszínt öntünk hozzá. Jól összeturmixoljuk a hozzávalókat, és már készen is van a saját, rendkívül egészséges fagyink! A hozzávalókat természetesen ízlés szerint adagolhatjuk, és ha kissé hígnak érezzük, bátran tegyünk egy órára a fagyasztóba, és a család is imádni fogja.

Fagyiból is létezik egészséges! - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: