Édes álom a babának

2014. szeptember 6. 12:33.
Édes álom a babának

Vannak olyan kismanók, akik derűsen, nyugodtan alszanak el saját ágyikójukban, egyedül is, akár anélkül, hogy erre szoktatnunk kellett volna őket. Száraz pelus, cumi, meleg, puha takaró, és kész is a csoda. Vannak azonban olyan kis lurkók is, akik sírással kezdik az éjszakát, és nem tudnak nélkülünk nyugodtan szundikálni, ami hosszú távon a mi idegeinknek sem tesz jót. Nézzük, mit mondanak a szakemberek.

Mennyi az annyi?

Az alvásszükséglet egy apróságnál egy éves kor alatt 13-15 óra, egy- és hároméves kor között 12-14 óra, három- és ötéves kor között 11-13 óra, öt- és tizenkettő éves kor között pedig 10-11 óra. A szülők felelőssége és kötelessége, hogy a kicsiknek biztosítsák ezt az alvásmennyiséget, mert a növekedési hormonok kizárólag az alvás ideje alatt szabadulnak fel, és aprócska szervezetük ilyenkor regenerálódik.

Azonban nagyon fontos, hogy túl erőszakosan nem szabad szundításra bírni a gyermekeket, mert sírás lehet a vége, és ha úgy sírja álomba magát a pici, akkor csak ártunk nekik.

Mit tegyünk, ha sír a baba?

Édes álom a babának – türelemmel és szeretettel sokat tehetünk a kicsikért

Édes álom a babának – türelemmel és szeretettel sokat tehetünk a kicsikért

Először is érdemes ilyenkor rápillantanunk a pelusra, ha valóban aprósággal van dolgunk, és ha szükséges, használjuk a popsitörlőt-, és krémet, gondoskodjunk a baba fizikai jó közérzetéről, kapja meg cumiját. Ha a picit ezután is rémültnek és zaklatottnak látjuk, nagyon fontos, hogy ne türelmetlenséggel, hanem megnyugtatással és vigasztalással reagáljunk rá. Annál is inkább, mert számára félelmet jelenthet a sötét szobában való egyedül alvás ténye, ami szorongást idézhet elő. Ilyenkor legyünk nagyon türelmesek, beszéljünk hozzá megnyugtatóan, meséljünk vagy énekeljünk neki altató dalokat.

A pici lelki egészsége

A szakemberek szerint tehát ahhoz, hogy kíméletesen oldjuk meg a helyzetet, és valóban jót tegyünk az apróságnak, kicsivel több türelemre lesz szükségünk, azonban a kismanó lelki egészsége megéri a fáradtságot. A szelíd „tréning” lényege, hogy amikor csak szüksége van ránk, ott legyünk és megnyugtassuk. Biztosítsuk őt arról, hogy biztonságban van, azonban ha újra elkeseredne, semmi esetre se hagyjuk, hogy egész éjszaka sírjon. A legfontosabb tehát a türelem, a szeretet és a következetesség.

Édes álom a babának - Hozzászólások

Még nincsen hozzászólás.

Hozzászólás írása

* A csillagal jelölt mezők kitöltése szükséges..

Biztonsági kérdés: